2014. szeptember 14., vasárnap

Így olvasok én - Olvasási szokások TAG

Íme egy tag poszt, méghozzá a "Olvasási Szokások TAG", amelyre Tibitől, a Media-Addict blog szerkesztőjétől kaptam meghívást. Öhm... izé. Oké, ez így nem teljesen igaz. Én kértem meg, hogy hagy töltsem ki én is, ekkor mondta, hogy vegyem úgy, hogy kihívott rá. Hát, ezúttal is köszönöm! :)



1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Néha igen, néha nem. Néha eszek kekszet, sós mogyorót, vagy chipset, de ez nem gyakori. Olyan elfordul, hogy nem akarok letenni egy könyvet, mert annyira jó, szóval akkor viszem magammal még ebédelni is. De igazi könyv mellett nem igazán szeretek enni, mert nem akarom őket összekenni. Viszont ha tableten olvasok, akkor bátrabban eszek. :)

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Mindig mást. Legutóbb limonádét ittam. 

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Regénybe soha-soha nem írok bele. Inkább ha van egy rész, idézet, vagy olyan dolog, amire később emlékezni akarok, akkor azt kiírom egy kis füzetbe. De a tankönyveimet, főleg az unalmas órákon anno rendszeresen dekoráltam.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben?
Nagyon szerettem anno a Harry Potter könyvekben, hogy mindig adtak hozzájuk könyvjelzőt. De ezen kívül is van még sok szép könyvjelzőm, ajándékba is kaptam (haha, most az jutott eszembe, hogy olyan vagyok, mint Reni az SZJG-ből). De előfordult, hogy elkezdek olvasni egy könyvet, és nincs nálam könyvjelző, akkor simán egy papírdarabot, vagy végső esetben zsebkendőt használok. Mostanában amúgy inkább tabletről olvasok, és az pedig megjegyzi, hol tartok. 



5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni bárhol?
Ha nem is egy fejezet végéig, de egy "jelenet" végéig igen. Szeretem, ha van egy befejezett rész, és idegesít, ha mondjuk utazok, le kell szállni a vonatról, és egy érdekes részt kell félbehagynom.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Nem szoktam hajigálni a könyveket, a tabletemet meg pláne nem. De ha képletesen értjük, akkor igen. Előfordul, hogy annyira felidegesít valami, pl ha bénáznak, hogy egyszerűen leteszem és egy kis szünetet tartok, amíg lehiggadok.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Nem. Csak akkor, hogy ha többször is előfordul, és nem tudom kikövetkeztetni a szövegkörnyezetből. 

8. Mit olvasol most?
Suzanne Collins: Az éhezők viadala - Futótűz
Oké, tudom, hogy kicsit sokára, de jobb későn, mint soha. :)

9. Van kedvenc helyed, vagy időpontod az olvasásra?
Szeretek az ágyamban, este olvasni, lefekvés előtt. Illetve akkor is, ha utazok. Vonaton, ha nincs társaságom, vagy autóban.

10. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Az utóbbi időben (kölcsön) kaptam könyveket, vagy online olvastam sztorikat. De amúgy Stephen Chboskytól a The Perks Of Being A Wallflowert vettem meg még Londonban, természetesen angolul. :)

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Sorozatokat. Tovább élvezhetem az élményt, van mit várni, és több idő van az események kibontakozására. 

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Természetesen a Harry Potter sorozat. De a Senkinek Sem Kellesz című remekművet is mindenkinek szeretettel ajánlom Anita Gayntől, vagy ahogy én jobban szeretem LanaSwantől. :)



13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Szerzők, magasság és szín szerint. Oké, tudom, hogy ez így egyszerre soknak tűnik. De először egymás mellé teszem az egy írótól származó könyveket, aztán magasság szerint, és a hasonló színűeket egymás mellé. 

Hát, ennyi lenne. Ha szeretnéd megválaszolni a kérdéseket, akkor nyugodtan vedd úgy, hogy kihívtalak. Mindössze annyit szeretnék, hogy esetleg említsd meg a blogom, hogy itt láttad. Köszönöm. :)

Az én kihívottam pedig nem más, mint Heki. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése