2014. augusztus 4., hétfő

Az álláskeresés "szépségei" - Zepter

Mivel júliusban hazajöttem Londonból, így most kemény álláskeresés közepette vagyok. Tapasztalat híján elég nehéz, így amikor találtam végre valami olyat, amihez nem kellett gyakorlat, nagyon megörültem. Hát még akkor, amikor másnap kaptam egy e-mailt, hogy tetszett nekik az önéletrajzom és várnak állásinterjúra. Aha, én kis naív, hogy örültem...
Mivel épp nyaralni voltam, így írtam nekik, hogy megyek, csak beszéljünk meg egy másik időpontot, mert a megadott időben nem tudnék elmenni. Kaptam is másik időpontot, és izgatottan vártam, hogy eljöjjön a kedd, azaz a holnap. Egészen ma délutánig. Elkezdtem útvonalat nézni, hogyan kell odajutni, és így derült ki, hogy ez a Zepter nevezetű cég. Ja, mert hogy a hirdetésben nem is volt cégnév. Utánanéztem neten, és hát semmi jót nem olvastam. Tudjátok, ez egy ilyen tele-sale vállalat, akik felhívnak és megpróbálnak mindent rádsózni. Na  már most, én azt is utálom, ha felhívnak - ha kell valami, akkor majd én keresem őket -, nemhogy még én hívogassam az embereket, akik jó esetben is melegebb éghajlatra küldenének. Fix bérezés  persze nincsen. Szóval fogtam magam, és írtam egy e-mailt, hogy törlöm a holnapi állásinterjút, mert az elképzeléseink nem egyeznek meg. 

De mekkora köcsögség már ez?! Semmi cégnév, semmi információ, csak "irodai munka", "kereskedelmi asszisztens" és egyéb szép, jólcsengő neveken szedik rá a gyanútlan munkakeresőket. Ezen információk tudatában ismét nekiálltam a melókeresésnek, és egy percen belül legalább öt zepteres hirdetést találtam. persze különböző kamu szövegekkel. XIII. kerület, cégnév nélkül és valami irodai munka/értékesítő/asszisztens, stb ezek tuti mind azok. 

Így most ott vagyok, ahol elkezdtem. Munkakeresés: on! Méghozzá ezerrel. De mostmár azért körültekintőbb leszek. Vigyázzatok ti is, nehogy ilyenekbe botoljatok, mert azért az irodai munka nem egészen egyenértékű az értékesítéssel. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése